۱۳۹۳ مهر ۱۷, پنجشنبه

نگاهی به استراتژی کاخ سفید در رابطه با نابودی داعش

شاید خنده دارترین بازی مرگ آفرین و کمدی-تراژیک؛ همین استراتژی جدید کاخ سفید برای نابودی داعش باشد. خنده دار؛ نه از این نظر که استراتژی احمقانه ای باشد؛ به هیچ وجه. خنده دار از این نظر که در حالی که میلیونها نفر آواره شده اند و عده ای رشادتها به خرج میدهند و شاید بزرگترین آرزویشان زنده ماندن خانواده هایشان و یا همشریهایشان باشد. در کاخ سفید به همهٔ این تراژدی بزرگ میخندند و زمانی که در برابر دوربین قرار میگیرند از کلمات شسته و رفتهٔ اخلاقی استفاده میکنند و ردای «نجات دهنده» به تن میپوشند و از فجایعی که در منطقه بوقوع میپیوندد اظهار «نگرانی» میکنند. البته منظور من از این نوشته این نیست که آنها وظیفه دارند به ایرانیان و یا عربها و افغانها کمک کنند بلکه وظیفهٔ آنها این است که تا میتوانند از این بحرانها سود ببرند. فرو نشاندن بحرانها وظیفهٔ ایرانیها و عربها و افغانهاست و تا تمامی اموال خود را بر سر میز قماری که از طرف غرب هدایت میشود نباخته اند؛ پایشان را از این معرکه بیرون کشند.
باز هم باید توضیح دهم که این بحران توسط غرب راه اندازی نشده است؛ بلکه توسط بازیگران منطقه ای براه افتاده است؛ اما آنچه که اکنون میگذرد؛ نشانه های بارزی از خود نشان میدهد که این بازی؛ دیگر از دست بازیگران منطقه ای خارج شده و «کنترل و هدایت بحران» را آمریکا بدست گرفته است. باز هم از «کنترل بحران» به تنهایی سخن نمیگویم؛ زیرا «هدایت بحران» بخش مهم تر استراتژی جدید کاخ سفید است.
داعش نیرویی است که هم از طرف کشورهای عربی و هم از طرف رژیم ننگین اسلامی حاکم بر ایران و هم ترکهای عثمانی؛ حمایت شد و چه بسا بخشی از تولیدات نفت مناطق تحت تسلط داعش توسط «برادران قاچاقچی» خریداری میشد؛ تا هم خودشان به نان و نوایی برسند و هم با حمایت مالی داعش (خرید اموال مسروقه = نفت)؛ ارتش آزاد سوریه و سایر جریانهای میانه رو را توسط داعش از میدان بیرون کنند. ترکهای عثمانی و کشورهای عربی نیز هرکدام با آرزویی دیگر پولهایشان را به چاه داعش ریختند. امّا اکنون همهٔ این حکومتهای منطقه ای؛ دیگر توان کنترل بحران را ندارند چه رسد به «هدایت بحران»؛ لذا با رایزنیهایی که با کاخ سفید داشته اند؛ «کنترل و هدایت بحران» را به عهدهٔ آمریکا گذاشته اند. حکومت اسلامی ایران نیز همچنان بخشی از بازیست؛ اما در خارج از «ائتلاف» (ائتلاف = کنترل و هدایت بحران) قرار دارد و به مفهومی دیگر در جایی قرار دارد که بحران باید به سمتش هدایت شود. ترکهای اخوان المسلمینی عثمانی نیز یا باید به ائتلاف بپیوندند و یا مانند رژیم اسلامی ایران در سوی دیگر بازی قرار گیرند و در یک نبرد طولانی مدتی که ترسیم شده است؛ بهای تمامی دورپروازیهای خود را بپردازند (ترکهای عثمانی هنوز نفهمیده اند که الاغ در دنیای زیست شناسی در گروه پرندگان نیست و البته سپاه «پاسه داران» و «پا چهارداران» انقلاب اسلامی  نیز با ترکهای عثمانی در یک گروه طبقه بندی میشوند).
گسترش درگیریهای مرزی لبنان میان حزب الله لبنان و داعش و جبهةالنصرة و حرکت شتابان شمخانی به لبنان و پیشنهاد «خروس قندی نظامی» (ظاهراً برای ارتش لبنان)؛ نشان از نگرانیهای عمیق رهبر فرزانه دارند؛ زیرا اگر این درگیریها گسترش یابند لبنان حزب الله رفتنی خواهد شد و یکی از جهت های هدایت بحران نیز به همان سمت است. امّا دخالت رژیم اسلامی ایران؛ همان فاجعهٔ عراق را تکرار خواهد کرد و ارتش لبنان ضرورت وجودی خود را از دست خواهد داد و مانند ارتش عراق چند قطبی خواهد شد (یعنی دیگر ارتش نخواهد بود) و کمک مالی یک میلیارد دلاری عربستان به ارتش لبنان نیز در همین راستا بود.
سرازیر شدن حوثی ها به صنعا که با «کوچه دادن» از طرف عربستان همراه بود؛ از طرف سپاه «پا چهار داران» انقلاب اسلامی به عنوان یک پیروزی تلقّی شد. حوثی ها از آن زمان دو انفجار انتحاری پر هزینه را تحمل کرده اند؛ اما اگر «بحران داعش» به یمن هدایت شود؛ تحملشان را از دست خواهند داد و مجبور خواهند شد قبلهٔ جدیدشان (قُم) را به همان کعبهٔ قبلی (ریاض) عوض کنند.
زمانی که از «ائتلاف» سخن میگوییم؛ مفهومش «بوجود آوردن سازمانی برای رسیدن به اهداف مشترک» است.
به بیانی دیگر؛ آمریکا دیگر از «اخوان المسلمین بازی» در مصر و سایر کشورها دست برداشته است و گسترش روابط با رژیم اسلامی حاکم بر ایران در ادامهٔ مذاکرات هسته ای را نیز باید به حد اقل برساند؛ تا زمانی که «هلال شیعی» نابود شود و در آن زمان خواهیم دید که نه آقای «پانه تا» از «نبردی ۳۰ ساله» سخن میگوید و نه صحبت از نبردهای طولانی بر علیه داعش در میان خواهد بود و کار را در طی ۲ تا ۵ ماه فیصله میدهند.
در این استراتژی جدید؛ متاسفانه کسانی نیز ضربه خواهند خورد که من به طور شخصی علاقه ای به آن ندارم و یکی از آنها «اتحادیهٔ میهنی کردستان» است؛ زیرا بر روی «خر لنگ» (حکومت ننگین انگلهای صفوی) شرط بسته است و بهتر است که تا دیر نشده است و مانند «ایل منگور» شرمگین نشده اند؛ راه خود را تغییر دهند.

کژدم

۹ نظر:

  1. آیا افغانها را میتوان یاری داد؟
    http://www.radiofarda.com/content/f4_italian_jets_scrap_afghan/26629664.html
    این کاری است که با سرزمین خویش میکنند.
    اینکار را حتی پاکستانیها نکرده اند... اینکار را افغانها کرده اند...... عده ای از آنها هم برای اینکه نشان دهند خیلی متمدن شده اند هوادار موسیقی رپ و هیپ هاپ هستند...
    افغانها نشان داده اند که به «شاش محمد» بیشتر نیاز دارند.

    https://www.youtube.com/watch?v=LDSKlOr1Luk

    خیلی شرم آور است.

    پاسخحذف
  2. به نظر می رسد که افغانها دست ایرانیها را در دزدی و اختلاس از پشت بسته اند فقط یک نمونه 300 میلیون دلار بودجه پلیس افغانستان به انی غیب می شود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      هرجایی که با عطر شاش محمد خوشبو شده است؛ آسمان به همین رنگ است.
      همه اش هم یا تقصیر آمریکاست و یا سایر کفّار....
      زمانی که هر کثافتکاری بکنی و با یک زیارت و یا دعای کمیل و حسینیه رفتن و نماز شب خواندن و کفّاره دادن پاک و مطّر شوی؛ دیگر از کثافتکاری و زندگی در «مستراح اجتماعی-سیاسی - اقتصادی خود ساخته» باکی نیست.

      حذف
  3. اینهم قرینه ای دیگر از زبان وبسایت امنیتی اطلاعاتی دیپلماسی ایرانی برای این نظریه که سرازیر شدن حوثی ها با چراغ سبز عربستان؛ یک پیروزی برای حوثی ها و سپاه پاچاهار داران انقلاب اسلامی نیست.
    احمق فرزانه از حول حلیم در دیگ افتاده است.

    http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1939415/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1+%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85+%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85+14+%D8%AD%D9%88%D8%AB%DB%8C+%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7+%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D9%87+.html

    پاسخحذف
  4. خطیب جمعه مشهد ادامه داد: همانطور که هواپیماهای آمریکا، پالایشگاه های سوریه را بمباران کردند و مردم بی گناه آنجا را کشتند ترکیه هم با داعش نخواهد جنگید و هدف آنها اشغال سوریه و عراق است و ترکیه هم به عنوان نوکر حلقه به گوش، آنها را در رسیدن به هدف یاری می کند.

    آخوند علم الهدی گفت: نتیجه این اقدام آنها این است که ایران به عنوان دفاع از این دو کشور وارد میدان شود و نیروهای نظامی از درون کشور خارج شوند، در نتیجه آنها داعش را از یک نقطه دیگر وارد کشور ایران کنند و امنیت ما را به خطر بیندازند.

    عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولی آنها نمی دانند که کشور ما ایران رهبر و ولی امر حکیم دارد و با تدبیر و با حکمت خود نیروهای نظامی را سازماندهی می کند، همچنین فرماندهان ما همان کسانی هستند که تجربه هشت سال دفاع و ایستادگی در مقابل تمام دنیا را دارند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس گرامی
      این ولی امر حکیم؛ برای حفظ خود مانند امام زمانشان به چاه مستراح پناه خواهد برد تا شیعیانش برای او نامه های «عجّل علی ظهورک» بنویسند؛ غافل از آنکه اگر قرار بود کاری بکند به چاه مستراح پناه نمیبرد.

      حذف
  5. این چرت و پرت ها چیه می بافی؟ نمی تونی مثل آدم حرف بزنی؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منظورتان کدام و یا کدامین قسمت های نوشته است؟

      حذف
    2. منظورش همان چاه مستراح است. ناراحت شد که به ساحت "آقا امام زمان" شیعیان توهین شد! فرق این‌ها با کبک اینست که کبک سرش را زیر برف می‌کند و فکر می‌کند کسی او را نمی‌بیند و شیعیان سرشان را در کونشان فرومی‌کنند و فکر می‌کنند اینطوری خود را پنهان کرده‌اند!

      حذف