۱۳۹۱ خرداد ۱۳, شنبه

خبر بسیار مهم دستگیری افسران عالیرتبهٔ حزب الله لبنان در سوریه:

خبر بسیار مهم:

بر اساس خبری که در خروجی منابع اطلاعاتی غربی قرار گرفته است؛ تعداد پنج قلّاده از افسران عالیرتبهٔ  حزب الله لبنان به دست نیروهای ارتش آزاد سوریه دستگیر شده اند. اوتوموبیل آنها که حامل ۶ نفربوده است بعد از خروج از پایگاه نظامی « الحامه» Al-Hameh که مرکز نگهداری موشکهای دوربرد و میان برد حزب الله لبنان در سوریه میباشد؛ در فاصلهٔ ۱۵ کیلومتری دمشق به کمین نیروهای ارتش آزاد سوریه افتاده و ۵ تن از آنان دستگیر و یک نفر از آنها موفق به فرار شده است. خواهرزادهٔ حسن نصرالله نیز در میان دستگیر شدگان است. گفته میشود که نیروهای ارتش آزاد سوریه به اطلاعات بسیار دقیقی از خروج افراد حزب الله لبنان و اینکه چه کسانی هستند داشته اند. از سوی دیگر گفته میشود که هواپیماهای بدون جاسوسی  بی سرنشین مسیر این انوموبیل را به ارتش آزاد اطلاع داده است.
اسامی و رتبهٔ  تشکیلاتی دستگیر شدگان به این شرح است:

۱- علی صفا افسر ارشد اطلاعاتی و خواهر زادهٔ شیخ حسن نصرالله.
۲- حسن حمید؛ جانشین فرماده نیروهای جنوب لبنان.
۳- علی زرایب (Zerayb) عضو شورای جهاد (فرماندهی کل نیروهای مسلح حزب الله).
۴- حسن ارزونی(Arzouni) رئیس اطلاعات منطقهٔ  بنت جبیل.
۵- ارس شعیب (Aras ) مسئول پایگاه آموزشی حزب الله لبنان در منطقهٔ درّه بکا  در شرق لبنان.

افراد دستگیر شده دومین گروه از لبنانیهای شیعه مسلک هستند که به دست نیروهای ارتش آزاد سوریه دستگیر شده اند. گروه نخست تعداد ۱۱ قلّاده بوده است که ظاهراً از ایران و از مسیر سوریه به لبنان باز میگشته اند.

این خبر نشان میدهد که اگر فرزندان دلاور ایران عزمشان را جزم کنند؛ تمامی نیروهای سپاه و بسیج و خانواده های کثیفشان را در روند مبارزهٔ مسلحانه میتوانند در مدت چند ماه؛ ریشه کن سازند.

کژدم  

۵ نظر:

  1. درود بر شما گرامی ممنونم بابت خبر رسانی دقیق پیروزی نزدیک است پاینده با ایران جاودان

    پاسخحذف
  2. ولی سوال اینجاست که چطور این تعداد نیروی مهم و حساس یکجا با هم و بدون پیشبینیها و تدارکات لازم و محافظان کافی دست به حرکت در مسیری زده اند.چقدر این خبر می تواند درست باشد و یا در راستای جنگ روانی؟اکبر

    پاسخحذف
  3. اکبر گرامی
    حزب الله لبنان؛ در حال تدارک انتقال بخشی از موشکهای خود از سوریه به لبنان است و ایت تحرکات طبعاً از طرف اسرائیل و آمریکا رصد میشوند. با اینکه سخن شما را در رابطه با جنگ روانی بودن این خبر رد نمیکنم و احتمال هم دارد؛ اما اکنون ارتش آزاد سوریه و شورای انقلابیون سوریه؛ تماسهای گسترده ای با دنیای اطراف دارد. اگر این خبر صحت داشته باشد؛ ۳ احتمال وجود دارد:
    ۱- خبر از طریق جاسوسان درون حزب الله لبنان به ارتش آزاد رسیده است.
    ۲- خبر از طریق نیروهای انقلابی سوریه که درون ارتش و سیستمهای اطلاعاتی رژیم باق مانده اند.
    ۳- از طریق رصدهای هوایی و یا جاسوسان غربی و یا اسرائیل در درون رژیم اسد.

    پاسخحذف
  4. همچنین در صورت درست بودن این خبر؛ باز هم دور دیگری از بازی «شکار جاسوس» هم در درون حزب الله لبنان و هم در درون حاکمیت اسد؛ آغاز گردیده است که کاری نفسگیر میباشد.

    پاسخحذف
  5. اکبر گرامی؛ اگر مقاله های مرا دنبال میکنید؛ یکسال پیش در مقاله ای در رابطه با پیمان سری پیوستن و ادغام بحرین به خاک عربستان را مطرح نمودم که آدرس آن http://kajdoum1.blogspot.com/2011/04/blog-post_04.html است. در آنزمان همه از این مقاله به سردی گذشتند ولی در یک ماه اخیر تبدیل به یکی از داغترین خبرها شده بود.

    پاسخحذف