۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

زره پوش دست ساز انقلابیون سوریه

زره پوش دست ساز انقلابیون سوریه

انقلابیون سوریه اخیراً دست به ابتکار جدیدی زده و خود روهای 4WD و یا سایر مدلهای «ون» و یا کامیونت ها را با پوششی از ورقهای فولادی به زره پوشهایی ابتدایی تبدیل نموده اند که یک مدل آنرا در زیر مشاهده خواهید نمود. این خودرو کاملاً عملیاتی است و در چندین عملیات توسط ارتش آزاد سوریه از آن استفاده شده است. این نفر بر زرهی میتواند ۳ نفر نیروی عملیاتی و راننده را در خود جای دهد. از سرعت بالایی در نقل و انتقالات برخوردار است و برای استفادهٔ آرپی جی زن ها و یا تعبیهٔ مسلسل سنگین به کار رفته است. آخرین عملیاتی که ارتش آزاد سوریه از این خودرو زرهی استفاده نموده است؛ حمله به یک پایگاه هوایی ارتش  و انهدام چند فروند هلیکوپتر تهاجمی و حد اقل یک جت جنگنده بوده است. این عملیات در روز سوم ژوئن ۲۰۱۲ در خارج از شهر «درعا» انجام گرفته است و حکومت سوریه از هرگونه دادن اطلاعات در این مورد سر باز میزند.
این تجربه نشان میدهد که آنهایی که میگویند «نمیشود» و همچنان راههای مسخره ای از قبیل « اطوها را در ساعت مشخصی به برق وصل کنید» را توصیه میکنند؛ نه تنها قصد سرنگونی رژیم را ندارند؛ بلکه حتی اینرا هم میدانند که آسیبهایی که قطع شدن برق به زندگی روزمرهٔ مردم میرساند؛ مردم را به تمسخر اینگونه روشها بر می انگیزد. جزوهٔ «جین شارپ»؛ نه برای پیروزی جنبش بلکه برای به شکست کشاندن آن تدوین شده است. موسساتی همچون سوروس بخشهای خصوصی هستند که در کنار سایر سیستمهای دولتی کشورهای غربی برای به شکست کشاندن جنبشها و نفوذ در آنها فعالیت میکنند ( مانند شرکتهای خصوصی از قبیل Black Water ) که مردم عراق شاهد فعالیت آنها بوده اند و طبعاً مبارزان ایرانی نیز نام آنرا شنیده اند.


انقلابیون سوریه نام این زره پوش دست ساز را به نام شهر ویران شدهٔ حمص «حمص ۷۵» گذاشته اند.
این تجربیات در آینده ای نه چندان دور از سوی یاران و مبارزان انجمنهای پادشاهی ایران در درون میهن و سایر مبارزان راه دموکراسی بکار خواهد آمد.
کژدم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر