۱۳۹۲ شهریور ۱۵, جمعه

بررسی سناریوهای احتمالی رژیم ناب محمدی در رابطه با سوریه

برای ورود به این بحث شاید برای چندمین بار لازم است که بگویم؛ مقالهٔ «جنبش دموکراسی خواهی ایران و نگاه غرب» شاید بهترین نوشته ای است که من در طول چند ساله داشته ام. زیرا «زیرساختهای تدوین استراتژی» در رژیم منحوس شیعی مسلک حاکم بر ایران را آشکار نموده است و اگر میخواهید این نوشتار را بخوانید؛ انچه را که به نام «انجمن پادشاهی ایران-تندر» در آن نوشتار آمده است را از ذهن خویش پاک کنید (من هیچگاه نوشته های خود را سانسور و یا حذف نمیکنم؛ زیرا تاریخچهٔ بخشی از زندگی من هستند؛ اما این نوشتار به شدت با مخالفت رهبر گروه قلابی تندر روبرو شد.).
دیگر آن زمانها گذشته است که خاتمی شیّاد باد در زیر عبایش بیندازد و به مسافرتهای بین المللی برود و «گفتگوی تمدنها» راه انداخته و احمقهای غربی نیز او را «گورباچف ایران» بنامند. جانشینی گفتارهای «توئیتری» سخیف تر از آن هستند که رهبر فرزانه بتواند مانند «گفتگوی تمدنها» برای سرپوش گذاشتن بر نیات رژیم  از آنها استفاده نماید.
رهبر فرزانه بسیار دیر جنبیده است و اکبر بهرمانی مندرس و آبرو رفته تر از آن است که با «سوادکوه بازی» بتواند کسی را فریب دهد؛ مگر آنهایی که به هر بشکنی بابا کرم میرقصند و لزومی به فریب آنها نیست و این چنین قومی همیشه بخشی از جمعیت ارازل و اوباشی هستند که هر حکومتی آنها را در اطراف خود دارد و بخشی از این ارازل در نقشهای «مخالف» و «معترض» نیز ظاهر میشوند؛ اما سرشان همیشه در آخور و توبرهٔ رژیم بوده است. به عنوان مثال میتوانید رژیم بشار اسد را نگاه کنید که بسیاری از هم جنسهای این لعبتکان را با خود دارد.

اما سخن امروز

منابع آمریکایی میگویند که پیغام سرّی سپاه قدس به مزدوران عراقی را کشف نموده اند که دستور حمله به منافع آمریکا را به این گروهها صادر نموده است.
۱- احتمال نخست اینکه عناصری از دولت عراق و یا جناحهایی از شیعیان عراقی با استفاده از نفوذیهای خود چنین پیغامی را کشف و به آمریکایی ها داده اند تا دامن خود را از عواقب بعدی آن پاک کنند.
۲- اساساً چنین پیغامی وجود ندارد و اظهارات بخشی از مزدوران شیعهٔ عراقی با نام «ارتش مختار» که هفتهٔ پیش بیانیه ای مشابه منتشر نمودند دستمایهٔ این گزارش کشف شده است. (کشتار اعضای سازمان مجاهدین خلق در پایگاه اشرف نیز توسط این مزدوران انجام گرفت).
۳- این پیغام قلابی به عنوان بخشی از جنگ روانی و تاثیر گذاری بر تصمیم کنگرهٔ آمریکا در رابطه با حملهٔ نظامی به سوریه؛ از طرف سپاه پاسداران و توسط «دوجانبه ها» در اختیار آمریکا قرار گرفته است.
نتیجه اینکه اگر هرکدام از این سناریوها درست باشد؛ مغازلات توئیتری و سوادکوهی نه به عنوان چراغ سبز به آمریکا؛ بلکه برای فریفتن ساده لوحان است و مصرف داخلی دارد و قدرت واقعی نه در دست دولت بی پشم و پیل؛ بلکه در جای دیگری نهفته است که همه چیز را برباد رفته می انگارد و امیدی به ترمیم ندارد و هرگونه ترمیم را شکست به حساب می آورد؛ که در واقع چنین نیز هست.
با ارتقاء زمان بندی عملیات محدود ۳ روزه به عملیات ۹۰ روزه و همچنین ارتقاء سطح و عمق حملات نشان از گسترش عملیات به خاک لبنان و بویژه جنوب شیعه نشین آنرا دارد. گزارشهای مبنی بر خاموش شدن تلفنهای موبایل تمامی اعضای حزب الله لبنان نیز نشان از وحشت این سازمان از گستردگی عملیات دارد.
اگر ماجرای فرمان سپاه قدس؛ صحت داشته باشد؛ باید منتظر گسترش سریع و وسیع نبرد سوریه به خاک عراق و لبنان باشیم و شاید جای آن گفتار نیچه در اینجا باشد که: اگر به مغاک خیره شوید؛ مغاک نیز به شما خیره میشود.
نتیجه اینکه: رژیم اسلامی؛ به جز دو سناریو در پیش روی خود ندارد:
۱- عقب نشینی با خفت و خواری (صلح امام حسن).
۲- ادامه دادن به دخالت در جنگ سوریه تا نابودی کامل ایران.

باز هم یک شوخی خنده دار

در همین لحظات خبری منتشر شد که دادگاه اروپا هفت شرکت و بانک وابسته به رژیم را از لیست تحریم ها بیرون آورده است. این خبر بی شباهت به شوخیهای توئیتری نیست. گویی که حساب شما را در زمانی که قدرت مالی داشته اید؛ بسته باشند و اکنون که جیبهایتان خالی است؛ برایتان حساب پس انداز باز کنند. اما دو حیلهٔ دیگر نیز میتواند در پشت این لغو تحریمها باشد.
۱- اموال غارت شدهٔ ایران توسط عناصر رژیم که سرگردان هستند؛ به این بانکها سرازیر شده و تحت کنترل اتحادیهٔ اروپا قرار گیرند.
۲- بخشی از اموال خارج از کشور رژیم از طریق این موسسات بتوانند در امر خرید کالاهای اروپایی مصرف شوند (تولید مشتری).
در هر صورت این خبر هیچ نشانی از تغییر مواضع غرب در رابطه با رژیم اسلامی ندارد.
تنها آنگاه که شنیدیم که حملهٔ نظامی به حاکمیت بشار اسد (به هر بهانه ای) لغو شده است. باید دانست که رژیم کاملاً تسلیم شده  و غرب نیز از پخش شکلات دموکراسی برای مردم سوریه و ایران منصرف گردیده است. 

کژدم

۱۱ نظر:

  1. امام جمعه: جلوی آمریکا را بگیرید البته غلطی نمی تواند بکند

    پاسخحذف
  2. كژدم عزيز.
    قبل از اينكه نظر خود را در مورد نوشتارتان اخير و نوشتار قبلي كه به آن اشاره نموده ايد بيان دارم مايلم به اشتباه بزرگ خود در مورد دركنار هم قرار دادن وبلاگ شما و وبلاگ دتقك اشاره كنم. متاسفانه تيمسار عزيز در وبلاگ دلقك دغدغده هايش با آن ما متفاوت است و در حد اين كه قاليباف بهتر است يا مهدي هاشمي و دلخوش بودن به توئيتر بازيها و گفتمان هاي الكي سران نژام باقي مانده و از آنچه ما مي پنداريم بسيار ترسيده و جا زده است . لذا جايي براي ابراز عقيده من و شما و امثال ما در آن نيست.
    به هرحال در مورد مقاله اخيرتان كاملا با شما هم عقيده هستم. رشته از دست روحانيون و دارودسته خامنه اي و رفسنجاني بدجور در رفته و هم اكنون در برابر خود كساني را مي بينند كه به راحتي حاضر به از دست دادن موقعيت و منافع خود در سوريه و لبنان و عراق نيستند و هر رشته اي را كه آنها مي بافند بلافاصله پنبه مي كنند. شايد اينها نيز بخشي از صفوي نوين باشند؟ نمي دانم و شما كه تحليل بسيار جالبي را در اين زمينه نگاشته ايد شايد بتوانيد مرا نيز روشن كنيد.
    وليكن آنچه كه مشخص است لين است كه غرب دست خامنه اي و رفسنجاني را خوب خوانده و حتي آوردن روحاني را بازي بيشتر از خريد وقت قلمداد نمي كند و بالاخره تصميم گرفته كه به نحوي به اين بازي خاتمه دهد.
    گسيل عظيم نيروها به درياي مديترانه و آمادگي نيروهاي آموزش ديده مخالفان در مرزهاي تركيه و اردن و از جانب ديگر اعزام ده هزار نيروي حزب الله براي حفاظت از دمشق و تهديدات روزافزون حزب الله و سوريه و ايران و گسيل كشتيهاي جنگي روسيه و كشتيهاي مخص.ص جنگهاي الكترونيكي چين به صحنه هاي نبرد خبر از جرياناتي به مراتب وسيعتر از آن چيزي را مي دهد كه شاهدش هستيم.
    شايد جريان خليج خوكها اين بار در سوريه و با عقب نشيني آمريكا تكرار شود كه آنوقت بايد فاتحه آمريكا را نه تنها در خاورميانه بلكه در تمامي جهان خواند.
    در اينصورت عكس العمل سعودي و اسرائيل به مراتب ديدني خواهد بود و بايد شاهد بحران اقتصادي عظيمي در جهان بود.
    وليكن به نظر ميرسد كه اوباما در برابر جرياني قرار گرفته كه هيچ راه گريزي از آن ندارد و استراتژيستهاي غربي به اين نتيجه رسيده اند كه مسئله خاورميانه را به يكباره حل كنند. مگر چند بار ميتوان به بهانه هاي مختلف به جايي لشكركشي تمود. مرگ يكبار و شيون يكبار.
    تصور ميكنم هم چين و هم روسيه به عمق مسئله به خوبي پي برده اند و مي دانند هرگونه عقب نشيني امروز آنان در سوريه منجر به از دست دادن ايران نيز خواهد شد.
    درج خبري مبني بر رصد توصيه هاي فرمانده سپاه قدس به شيعيان طرفدار ايران را ميتوان از جنبه آمادگي غرب براي كشاندن كشمكشها به داخل خاك عراق و تعيين تكليف نيروهاي وابسته به ايران در آنجا نيز ارزيابي نمود. اين خبر چه راست باشد و چه دروغ نشانه اي از برنامه هاي ائتلاف جديد بر عليه ايران و اثبات برنامه هاي حمايتي ايران از گروههاي تروريستي در منطقه است كه عقوبتي بسيار شديدتر از انجام حملات شيميايي در روسيه دارد.
    اين خبر در شرايطي انتشار مي يابد كه همگان به خوبي مي دانند كه در عراق امروزي پرتاب موشك و يا خمپاره به طرف سفارت آمريكا در بغداد از جانب هر گروهي امكان دارد.
    به هرحال با نظر شما كاملا موافق هستم كه ايران هيچ چاره اي جز انتخاب يكي از دو راهي كه شما عنوان نموده ايد ندارد. وليكن بايد اين نكته را در نظر گرفت كه حتي در صورت انتخاب راه اول نيز دوران سلطه آخوندها بر ايران به سر خواهد رسيد و از آن ميترسم كه با وضعيتي كه در ايران حكمفرماست دارودسته صفوي نوين از طريق عواملشان در سپاه زمام را در دست گيرند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      به نظر من گسیل شدن نیروی نظامی روسها و یا کشتیهای جنگ الکترونیک چینی برای درگیری با آمریکا و فرانسه نیست و بیشتر جنبهٔ آزمایش عملی جنگ افزار های الکتونیک چینی در صحنهٔ واقعی نبرد را دارد (چین برای نخستین بار چنین تجربه ای را میکند). روسها پیش تر نیز گفته اند که حاضر به درگیری نظامی نیستند. لذا فکر میکنم که حرکت چین و روسیه را باید به عنوان شرکت در یک مانور نظامی مشترک و آزمایش کاراییها و همچنین به عنوان یک پیغام دیپلماتیک با پشتوانه های نظامی برای درگیریهای احتمالی آینده قلمداد نمود.

      حذف
    2. اینکه گفتید این دار و دستهٔ نظامی همان صفوی نوین هستند؛ باید بگویم که بخش از آن بودند. احتمال کودتای نظامی در ایران از طرف جناحهای گوناگون سپاه نیز کم نیست و بارها به آن اشاره کرده ام. اما موفق نخواهد بود؛ مگر آنکه کودتا چیان پرچم سفید بدست گرفته باشند. در شرایط کنونی؛ با کودتا و یا بدون کودتا؛ این رژیم نیست که صحنه گردانی میکند؛ بلکه رژیم به دنبال حرکات دشمن به این سوی و آن سوی میدود و فرسایش پیدا میکند.

      حذف
  3. ba dorood,emrooz dar payane ejlase 20 Putin gofteh ba tamame niroo az assad hemayat mikoneh wa 3 razmnav be meditarane miferesteh. radio alman goft Obama rooze 3-shanbeh dar gozaresh be mellat khabar aghaze hamleh ro bayan mikoneh. haal bayad did ali-shireyi che ghalati mikhad bekoneh.

    پاسخحذف
  4. كژدم عزيز. با شما كاملا موافق هستم كه ارسال كشتيهاي جنگي روسي و چيني بيشتر جنبه نمايشي دارد تا هر چيز ديگر.
    وليكن مايل بودم نظر شما را در مورد اجلاس سران بيست كشور بدانم. براي من وجود عربستان سعودي در ميان اين كشورها بسيار حيرت انگيز بود. از طرفي با توجه به نتيجه اجلاس به نظر ميرسد كه گفته شما در مورد شكل گيري ارگان بين المللي جديدي خارج از سازمان ملل چندان دور از ذهن نيست و سخنان نماينده آمريكا در سازمان ملل كه عملا شوراي امنيت سازمان ملل را ارگاني فاقد قدرت تصميم گيري ناميد ميتواند مويد اين تفكر باشد.
    به نظر ميرسد كه ترس عميقي در ميان اقتصادهاي نوظهور مانند هند و اندونزي و كره جنوبي و برزيل و آرژانتين در مورد آينده اقتصاد جهان با توجه به دگرگونيهاي پيش رو بوجود آمده. شما اين مسئله را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود
      من همچنان بر سر این نظریه که «خاورمیانهٔ بزرگ» یک طرح ژئوپولیتیک جدید و یک اقتصاد بزرگ خاورمیانه ای را شکل خواهد داد هستم که در مقاله های گوناگون توضیح داده ام. در صورت عملی شدن این پروژه تولیدات خاورمیانه ای با توجه به دسترسی ارزانتر و سریعتر به منابع انرژی و مواد کانی دیگر؛ میتواند رقیب بزرگی در برابر چین و هند و مالزی و برزیل و امثالهم باشد و رقابتها برای بدست آوردن مشتری تنگاتنگ تر خواهد شد. طبعاً نه قدرتهای غربی و نه چین و روسیه؛ خواهان بوجود آمدن حاکمیتهای همسان و یکدست در منطقه نیستند و اروپا و آمریکا با علم کردن اخوان المسلمین در حال حرکتی مقطعی بودند که بتوانند رژیم شیعی ایران و عربستان سعودی را مهار کنند و در ساختار حکومتی و نظام سیاسی اجتماعی آنها تاثیر بگذارند (تغییر دهند). اما بوجود آمدن چنین حاکمیتهای یک دستی (اخوانی) میتوانست زایندهٔ مشکلات زیادی در آینده باشد که در مرحلهٔ نخست دود آن به چشم مردم منطقه و سپس به چشم بانیان این پروژه میرفت مانند تسلیح جهادی ها در افغانسان برای جنگ با شوروی که ه۸نوز نه آتش آن خاموش شده و نه از دود آن کاسته شده است. از طرف دیگر این نگرانیها جنبهٔ نگرانی از شرایط آنی را دارد.

      حذف
  5. درود
    کژدم گرامی چنانچه می بینینیم به روشنی دو جناح دردرون رژیم٬ در کنار هم یکی بر طبل جنگ کوبیده و شاخ و شانه می کشد ( سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی وهیات عاشقان ولایت سردار نقدی و رمضون یخی وووو ) و دیگری خیلی لطیف و شیک و پیک و مدرن با وعده خرید « پشم و کشک »٬ کلید در دست٬ حاضر به تحمل تمام خفت ها و عقب نشینی هاست و هیچ کس هم به حسابشان نمی اورند.( دارودسته روحانی ) .
    تا انجا که محمد جواد ظریف از طریق تویتر رشاشانا را به یهودیان تبریک می گوید و یک « شالوم برادری » می گوید که در تاریخ پر از نکبت اسلام سابقه ندارد.
    با توجه به اینکه غرب بویژه امریکا به دنبال بهانه برای کوبیدن سوریه و ایران است . واز طرفی حرکات اخیر سپاه قدس حزب الله وو.. در جهت مهیا کردن چنین موقعیتی است٬ پرسش این است ایا امکان دارد که معامله ای بین امریکا با سران سپاه انجام شده که مشکل سوریه با چند تا ترقه بازی برای خر کردن کشورهای خلیج پارس حل٬ و مشکل ایران هم نهایتا با یک کودتا از طریق سپاه خاتمه پیدا کند و در این میان یک کلاه گشاد هم سهم پوتین شود؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه؛ فکر نمیکنم سناریویی که شما مطرح میکنید عملی شود.

      حذف
  6. كژدم غزيز. با سخناني كه از قول سليماني در رسانه هاي جهان به شكل وسيعي انعكاس يافته مبني ير دسترس بودن لهداف آمريكايي در تمامي منطقه و همچنين انعكاس سخنان فرماندار سابق كيش مبني به گروگانگيري اعضاي خانواده سياستمداران و فرماندهان نظامي آمريكا. فكر ميكنم كه حكومت اسلامي با نوميدي تمام در حال خودكشي سياسي و نظامي در منطقه است و واقعا دارد ايران را به لبه پرتگاه جنگ مي كشاند.
    سخنان اوباما در روز سه شنبه و در سالگرد يازدهم سپتامبر ميتواند مرحله تازه مبارزه آمريكا با كشورهاي حامي تروريست را اعلام كند.
    در ضمن خبر حمله به كنسولگري ايران در هرات نميتواند مسئله اي كوچك باشد و فكر ميكنم ائتلاف جديد در حال افزايش فشارها بر ايران است. تا نظر شما چه باشد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. البته با این سخنان رژیم به ورطهٔ نابودی کشانده نمیشود؛ اما اینگونه سخنان نامربوط زدن میتواند زمینه های حقوقی برای رژیم بوجود آورد. اگر شما کسی را تهدید به مرگ کنید و فردای آنروز یک نفر «زبل خان» که دشمن دیرینهٔ فرد تهدید شده بوده است؛ او را بکشد؛ اولین کسی که یقه اش گیر است؛ شما خواهید بود و باید ثابت کنید که که نه به طور مستقیم و نه به طور غیر مستقیم (اجیر کردن قاتل) او را نکشته اید.
      آنچه که مهم است؛ این نیست که آن شخص در کیش گفته است دختر اوباما را میگیرند و به او تجاوز میکنند و از این قبیل حرفها... آنچه که مهم است اینکه:
      رژیم اسلامی در تمامی این سالها از «جنگ نیابتی» از طریق اجیر کردن مزدور به عملیات می پرداخت و از چند سال پیش هم شروع کرده بود که دیگر از اعضای حزب الله لبنان به صورت مستقیم استفاده نکند و حزب الله لبنان نیز به صورت غیر مستقیم به انجام عملیات بپردازد. اما اکنون بزرگترین نیروی مزدور خود را اجباراً به میدان فرستاده و روی آن قمار میکند. مرحلهٔ بعدی به میدان کشاندن مستقیم سپاه خواهد بود که البته زمان میبرد.

      حذف