۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

بررسی تحلیلی شایعات اخیر

در روزهای اخیر شایعاتی در درون و برون میهن پخش شده است که خبر از اتفاقی بسیار بزرگ در خرداد ماه میدهد. نخست آنکه میتوان به عنوان یک شایعه از کنار آن گذشت. راه دیگر آنکه به احتمالات ممکن عملی شدن این خبر( ظاهراً شایعه ) پرداخت. من راه دوم را انتخاب میکنم.
نخست ببینیم که شایعات چه شکل و محتوایی دارند؟


۱- وبسایت مهدی خزعلی که تصویری از « گودزیلا»ی ژاپنی را با این « شایعه - خبر » همراه کرده است؛ میخواهد بزرگی یک فاجعهٔ در حال زایش را نشان دهد و از تعابیری استفاده میکند که به احادیث شیعی در رابطه با زایش « مهدی موعود» و نقش « ویرانگرانهٔ» او بعد از ظهور اشاره دارند. مهدی خزعلی که از عناصر وزارت اطلاعات بوده و از زمان سعید امامی از یاران نزدیک وی بوده است؛ همچنان با « جنّ های گمنام امام زمان» رابطه دارد و از سوی دیگر پدرش نیز یکی از ارکان حکومت کثیف اسلامی است ؛ لذا میتواند از اخبار رمالان « اتاقهای فکری رهبر فرزانه» نصیب ببرد. ( اینجا )
۲- وبسایت «یالثّارات» نیز این « شایعه - خبر » را به اعتقاد « صفوی نوین» در رابطه با « ظهور» ارتباط میدهد. ( اینجا )
در وبسایت هایی که خبر را مانند « یالثّارات» منعکس کرده اند از عده ای سخن رفته است که به بهانهٔ حجّ به عربستان رفته و با مهدی موعودشان بیعت کرده اند که طبعاً منظورشان رحیم مشائی و همفکران او هستند و چه بسا قضیه ریشه دار تر از این هم باشد و تعداد زیادی از سپاهی ها و بسیجی ها را هم در بر بگیرد.

احتمالات ممکن در رابطه به اتفاق بزرگ :

حالت اول اینکه این شایعات را باند « ولی فقیه» راه انداخته است و اهداف زیر را دنبال میکند:

۱- احتمال نخست اینکه جناح « ولی فقیه» این شایعه را به نقل از طرف « صفوی نوین»؛ براه انداخته است تا مردم را به مدت چند روز در تب و تاب نگاه دارد و سپس مردم ببینند که هیچ اتفاقی نیفتاد و بویژه هواداران احمدی نژاد دلسرد شوند.
۲- احتمال دوم اینکه این شایعه از طرف «ولی فقیه» و به نقل از « صفوی نوین» براه انداخته شده است و در این شایعه خاطر نشان گردیده است که اتفاقات شگرفی به نفع باند احمدی نژاد انجام خواهد پذیرفت؛ اما در این مدت کوتاه ( تقریباً ۲ هفته) قضیه برعکس شود و اتفاقات شگرفی برای برچیدن باند « صفوی نوین» انجام پذیرد. مانند طرح « عدم کفایت رئیس جمهور»  و عزل احمدی نژاد؛ تا طرفدارانش را به حالت « کوما» فرو برد.

حالت دوم اینکه این سخنان واقعاً از طرف « صفوی نوین» در جامعه پخش شده است و میتواند اهداف زیرین را دنبال کند:

۱- اعلام بطلان « ولایت فقیه» و مرجعیت به طور علنی و فراخوان مردم برای به پا کردن شورشهای خیابانی و تحرکات نظامی در درون سپاه و بسیج توسط هواداران « صفوی نوین» و حمله به مجلس و رادیو تلویزیون و دستگیری و یا کشتن سران جناح « ولی فقیه». این احتمال به شدت بستگی به آن دارد که « صفوی نوین» نیروهای فراوانی  در درون نیروهای نظامی و شبه نظامی داشته باشد که تاکنون علنی نشده اند.
۲- مخالف خوانیهای علنی و شدیدتر با « رهبر فرزانه» تا او را مجبور به عکس العمل نموده و دستور خلع رئیس جمهور را صادر کند و سپس مقاومت در برابر حکم نهایی وی؛ و این یعنی خودکشی سیاسی.
حالت سوم اینکه خبر اتفاقات شگرف اصلا ربطی به جنگهای جناحی نداشته باشد که در آن صورت تنها یک احتمال وجود دارد :

نظر به اینکه با فروپاشی رژیم «اسد» در سوریه؛ دژ « هلال شیعی» از هم فرو خواهد پاشید و به تبع آن رژیم اسلامی حاکم بر ایران در حالت احتضار قرار خواهد گرفت؛ و استقامت و مبارزات دلیرانهٔ مردم سوریه و گسترش آن در عمق خواسته ها وسطح جغرافیایی نشان از یک نقطهٔ عطف در آینده ای نزدیک را نوید میدهد؛ لذا رژیم اسد در چند هفتهٔ آینده به کمک رژیم جمهوری اسلامی و با استفاده از « حزب الله لبنان» از مرزهای لبنان و در سوریه توسط پناهندگان « فلسطینی» و از طریق مرزهای مصر؛جنگی جدید علیه اسرائیل راه بیندازند و سپس در زیر سایهٔ جنگ؛ به کشتار وسیعی در داخل سوریه دست یازند. تبعات چنین جنگی به داخل مرزهای سوریه و لبنان و ایران کشیده خواهد شد و چه بسا منظور از « گودزیلا» این باشد. زیرا این نبرد در صورت روی دادن؛ بسیار سهمگین خواهد بود و پای کشورهای غربی را نیز به میدان خواهد کشید.

کژدم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر