۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

تحلیلی کوتاه بر یک خبر

وبسایت «العربیه» به نقل از گزارشی در « ساندی تایمز » ( اینجا) ادعای این روزنامه را به نقل از؛ طبق معمول منابع ناشناس در وزارت دفاع اسرائیل؛ مبنی بر اینکه این منابع گفته اند که از طریق این رابطهٔ تجاری در رابطه با نیروگاه بوشهر جاسوسی میکرده اند. طبق ادعای « ساندی تایمز» بعد از عقد قرارداد میان «شرکت برادران عوفر» و طرف ایرانی؛ ارتش اسرائیل وارد معادله شده و یک یا تعدادی از کشتیها را به رادارهای پیشرفته و هلیکوپترهای « بلک هاوک» مجهز میکنند و این کشتیها به نوبت و بدون بر انگیختن حساسیت؛ در جزیرهٔ خارک لنگر انداخته و اقدام به جاسوسی در رابطه با نیروگاه اتمی بوشهر نموده اند.

رابطهٔ تجاری مخفیانه :

۱- احتمال اینکه رژیم حاکم بر ایران برای دور زدن تحریمها از این شرکت استفاده کرده اند؛ با توجه به سکوت رژیم ایران بعد ازافشاء شدن این رابطه؛ محرز است و یک بازی و پاپوش سیاسی نیست.
۲- اینکه این کشتیها چه نوع کالایی را از چه مبدائی به ایران حمل میکرده اند و یا بالعکس هنوز علنی نشده است. اما ظاهراً گفته میشود که کشتیها نفتکش بوده اند. بنا بر این احتمالاً در فروش نفت قاچاق به رژیم ایران کمک مینموده اند و طرف فروشنده ایران بوده است. اما نباید انواع دیگر تجارت را که میتوانسته است در زیر پوشش فروش نفت انجام پذیرد را از نظر دور داشت و چه بسا مربوط به همان طرح فاش شدهٔ انتقال « قطعات معیوب» باشد که داستانش را پیشترها در رابطه با مرکز غنی سازی نطنز بارها شنیده ایم؟؟!!.
۳- تمامی عملیاتهای « شکستن و دور زدن تحریمها» از سوی « سپاه پاسداران» و « وزارت اطلاعات» طراحی شده و عملیاتی میگردند. لذا با توجه به مخفی نگاه داشتن معاملات؛ تاسیس شرکتهای صوری و استفاده از شرکتهای تجاری تحت پوششهای سایر ملل و یا شرکتهای بین المللی اموری بدیهی به نظر میرسند. از سوی دیگر؛ زمانی که از یک شرکت اسرائیلی برای دور زدن تحریمها استفاده میشود؛ طبیعتاً حساسیت اطلاعاتی و ضد جاسوسی بر روی اینگونه شرکتها و کارکنان اینگونه شرکتها باید بسیار بالا بوده باشد.
۴- سخن گفتن از رادارهای پیشرفته؛ این امر را در ذهن میپروراند که طبیعت این جاسوسی؛ شنود و یا مخابرهٔ اطلاعات بوده است.
۵- این جاسوسی هیچ ربطی به نیروگاه بوشهر نمیتواند داشته باشد. زیرا تمامی نیروگاهها بسیار شبیه همدیگر هستند و طرح فنی نیروگاههای روسی و یا چینی؛ برای کشوری همچون اسرائیل که خود دارای نیروگاه اتمی است؛ امر ناشناخته ای نیست. همچنانکه در رابطه با پایگاه اتمی که در سوریه بمباران کردند؛ از طرح فنی آن؛ به « کره ای» بودن آن اشراف داشتند.
۶- طبق سنت مجامع اطلاعاتی؛ معمولاً مسائل جدی جاسوسی حتی در صورت افشاء شدن از سوی « طرف سوم»؛ با سکوت برگزار میشود. امّا در بوق و کرنا دمیده شدن اینگونه مسائل نشان از « ارسال آدرسهای غلط» دارد.لذا بیش از آنکه به « بوشهر» فکر کنیم؛ باید به چرایی و اهداف پشت پرده از انتشار خبر توجه نماییم.
انتشار این خبر میتواند این اهداف را دنبال نماید :
الف : به راه انداختن و یا تشدید دور جدیدی از « عملیات شکار جاسوس» در درون نیروهای اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی ایران که به خودی خود میتواند وقفه های زیادی را در عملیات های جاری و آیندهٔ جاسوسی و ضد جاسوسی را ایجاد کرده و روند آنها را کندتر سازد.
ب : افشای روابط پشت پرده بین دورژیم و از سوی دیگر نشان دادن اینکه طرف ایرانی مانند « گاو» رفتار کرده است.
پ : زیر تیغ بردن بخشی از نیروهای جاسوسی و ضد جاسوسی رژیم جمهوری اسلامی؛ که چه بسا با ترفندهای اطلاعاتی قبلاً زیر سوال رفته بوده اند.
ت : همهّ اهداف ذکر شده در بالا به علاوهٔ گریختن از زیر گیوتین تحریمهای آمریکا؛ برای نجات شرکت « برادران عوفر» از ورشکستکی و یا زیانهای مالی کمر شکن.

کژدم   

۵ نظر:

  1. خواستم محترمانه باهات صحبت کنم و من باب انسانیت در حالی که هیچ نیازی به این کار نبود ، گفتم عذرخواهی کنم و از دلت در بیارم ولی نشون دادی که همچین شخصیتی برای خودت قائل نیستی و بیشعور تر از این حرف ها هستی .
    حالا با لحن کوچه بازاری خودت باهات صحبت میکنم.
    آخه پیزوری مردنی تو رو که یه شیاف تو کونت بکنن نفست بند میاد ، نیازی نیست یه مامور اطلاعاتی واسه تو بذارن که دچار این توهم شدی که از وقتی تو توی دیگربان اومدی ، یک مامور گمنام اطلاعاتی که من باشم ، سر کله ام پیدا شده برای کنترل تو !
    مرتیکه ی الاغ تو چی میکشی که اینقدر سطح توهماتت بالاست ؟
    آخه فکر میکنی یه وبلاگ در پیت که توی کل مطالبش جمعا 4 تا نظر هم نداره و یه احمق بدبخت بیکاری داره توش چس ناله میکنه ، اینقدر ارزش داره که یه افسر امنیتی رو براش بذارن ؟

    آخه تو ولد کدوم زنا هستی و توی کدوم جنده بازی ننه ات با اوباش ها پس افتادی که بعد از گذشت سنی نکبت بار ازت ، هنوز شعور پیدا نکردی ؟ تف به مرام کثیفت و اون پستی و هرزه گی ات که ارزش هیچ احترامی رو نداری و با اینکه هیچ وقت دوست نداشتم برای کسی آرزوی بد کنم ، امیدوارم به زودی دستگیر بشی و یه بچه بسیجی ریقو رو بذارن روی سرت که هر ساعت با دستکش چوب توی کونت کنه .

    آخه حتا اون بسیجی احمق هم صدها برابر ارزشش از تو بیشتره و بدون دستکش اگه بهت دست بزنه ، کل وجودش نجس میشه.
    من در هیچ سازمان اطلاعاتی و امنیتی نیستم و اصلن داخل ایران زندگی نمی کنم ولی به کوری چشم تو و شوهر ننه ات - فولادوند - با افتخار تمام مسلمانم و شیعه هستم .

    و این رو بدون که از تمام دوستان و ارتباطاتم در ایران استفاده میکنم که بیان سراغت و پیدات کنن . هر جا هستی . چون تو اپوزوسیون نیستی و یک فاحشه مغزی کثیف و پست و نجسی و هر بلایی سرت بیاد حقته .

    وارد بد بازی ای شدی پیر خرفت .معنی این حرف رو به زودی با تمام وجود درک میکنی . خیلی مواظب باش چون اولین اشتباهت مساوی با نابودیته

    مطمئن باش برای دیدن و جواب دادن به گوه خوری های احتمالی تو دیگه اینجا نمیام پس تا میتونی کون خودتو جر بده و الکی از زبان دیگران در حمایت از وجود بی ارزش و کثیفت در جواب من نظر بده بلکه تا قبل از دستگیری ات یه کمی از سوزش کونت کم بشه . چون اونجا بدجوری با کونت کار دارن و باید آماده باشی !!
    یا میتونی با هوچیگری بگی که از طرف سربازان گمنام !! به خاطر فعالیت های خالصانه ات تهدید به مرگ شده ای !! و خودت هم در جواب خودت از زبان دیگران در بخش نظرات نظر بدهی .
    خلاصه هر غلطی میخوای بکن . من دنبال جوابت نیستم . ولی برای به فنا دادنت در عمل تمام تلاش خودم رو میکنم . مطمئن باش آنقدر راه فنی برای پیدا کردن موش کثیفی مثل تو وجود دارد و تو از آن بیخبری و در اولین مراحل بند را به آب میدهی . تقصیر خودت بود . خودت با حروم لقمه گی گفتی که لازم نیست دلم به حالت بسوزد و به حق شایسته هیچ دلسوزی و ترحمی نیستی عوضی

    پاسخحذف
  2. فرهنگ بسیجی- اطلاعاتی پیروان علی سگ کش و محمدی که با عایشهٔ ۶ ساله؛ ...... چنان پیامبری و چنان امامی اینگونه امتی دارد.

    پاسخحذف
  3. این شخص در پی افشاء شدن ماهیتش به خاطر استفاده از کلمات مرسوم در میان افراد وزارت اطلاعات در «دیگربان» ؛ در لینک پایین به این فحاشی روی آورد. همان ادبیات « شیعی» که در زندان اوین و کهریزک و سایر بازداشتگاهها مرسوم است.
    http://www.digarban.com/node/1231

    پاسخحذف
  4. Phd از دانشگاه جرج واشنگتن!!!؟؟ این احتمالا HIV داشته، از بدو تولد، نه Phd.

    پاسخحذف
  5. مردک الاغ (علیرضا)
    میخواهم با زبان خودت(شیعی)حرف بزنم تو که شیاف کونت تیر چراغ برق سر کوچه است و بچه مامانت از دایئ جاکشتر از خودتی؛ تو را چه به این حرفها بالا بری پایین بیایی پنبه دین اسلام و حکومت کثیف اسلامی زده شده زیاد خودت جر نده

    پاسخحذف