۱۳۹۰ تیر ۵, یکشنبه

حلقهٔ محاصره بر رژیم سوریه تنگتر میشود


ترکیهٔ عثمانی و ناتانیاهو و امام حسین اوباما؛ در یک مذاکرهٔ فراگیر به توافق رسیده اند تا ترکیه نقش فعالتری در رابطه با حماس را بر عهده بگیرد و همچنین به پشتیبانی نیروهای آمریکا در دریای مدیترانه و پشتیبانی اسرائیل در در گیری نظامی احتمالی با سوریه اطمینان داشته باشد.
منبع خبر دبکا فایل
بر خلاف مطالب نقل شده در رسانهٔ لبنانی « الاخبار» که از رسانه های حزب الله لبنان است؛ مبنی بر اینکه در صورت دخالت ناتو در سوریه؛ ایران پایگاههای ناتو را در ترکیه موشک باران خواهد کرد. نظر شخص من این است که رژیم کثیف اسلامی بر خلاف عربده هایی که صدایش از بوقهای دیگران شنیده میشود. جرأت مداخله در چنین معادلهٔ بزرگی را ندارد و مانند مسئلهٔ بحرین باید با خفت و خواری به تماشای ماجرا خواهد نشست و حد اکثر اینکه از طریق مرزهای عراق به فرستادن نیرو و سلاح اقدام خواهد نمود.البته اگر چنین مسئله ای از چشم فردی مثل من که در گوشه ای نشسته ام دور نیست؛ طبعاً از نگاه استراتژیستهای نظامی که از صدها کانال اطلاعاتی در جریان تحرکات سپاه قدس در عراق قرار میگیرند نیز دور نخواهد بود. من در دو مطلب به نامهای « هوی... قاسم سلیمانی...» تنها تلاش کردم که بگویم که اگر من میبینم که شما در چه فکری هستید؛ ترکهای عثمانی و آمریکا و اروپا و اسرائیل نه تنها پیشتر از من میدانند؛ بلکه در حال طراحی عملیات بر ضد تحرکات شما هستند. اولین دخالتهای رسمی سپاه قدس میتواند به شعله ور شدن جنگ در خلیج فارس نیز بینجامد و نیروهای عربستان نیز با وارد شدن به خاک اردن لبنان را به محاصره در آورند و چه بسا به کمک نیروهای ۱۴ مارس به خاک لبنان وار شوند. به هر حال زمان به نفع رژیم کثیف اسلامی نیست و  هر ثانیه ای را که در عقب نشینی منظم تلف کنند؛ باعث وارد شدن تلفات و خسارتهای بیشتر شده و چه بسا عراق نیز به کام جنگ  فرو رود.
این آن چیزی است که من میبینم

کژدم 

۲ نظر:

  1. حالا که چی؟ این خبر خوبیه یا بد؟

    پاسخحذف
  2. دوست گرامی من منظورتان از « خبر خوب» را نمیفهمم. این خبر از این نظر که « هلال شیعی» در حال فروپاشی است و رژیم اسلمی در مسیر شکست استراتژیک قرار گرفته است؛ خبر بسیار خوبی است. اما از این نظر که نیروهای اپوزیسیون چگونه بتوانند از این موقعیت استفاده نمایند میتواند به خبر های بهتری بینجامد اما اگر نتوانند مانند تکه الماسی است که بر روی زمین افتاده است و با اینکه دیده میشود؛ ولی کسی قدرت برداشتنش را ندارد؛ لذا از این نظر بستگی به مهارتهای عمل اپوزیسیون دارد.

    پاسخحذف